20-60 Dirhams increase in Fuel prices expected Starting August 1st in UAE

Share on Google+Pin on PinterestShare on RedditShare on VKShare on TumblrShare on LinkedIn

Fuel Prices Increase

Suhail Mohammed Faraj Al Mazroui “Minister of Energy” in the UAE tweeted earlier that he is expecting an increase in filling your petrol car which ranges between 80 to 100 dirhams which is up to four times that standard for that of the 4 cylinder cars. While he expected 180 to 250 dirhams increase for the 8 Cylinder cars which according to statistics is an increase that ranges between 20 to 62 Dirhams per fill. Al Mazroui also stated that almost %50 of cars in the UAE are 4 Cylinder engine cars.

Check out: Dubai’s DEWA Introduces Electric Car Charging via 16 Stations

Other insider sources agreed that no change will happen to consumer products in affect of deregulating the Petrol prices seeing that Diesel prices will be further reduced which will initially raise the countries industrial markets and reduce its greenhouse emissions.
There will also be a reduction of up to %50 till September 24th on the prices of issuing new NOL cards which goes hand in hand with the increase in petrol prices to encourage people to opt for public transport.

You might like: New RTA 0 Digit Dubai Plates With Logo and New Motorcycle Plates

People have already begun to take preventative measures by selling their cars and opting for car pools, Metro’s and Bus options. We clearly see how a huge reduction in traffic and car usage will happen pretty soon. I already filled all of the cars in my house and kept some extra fuel barrels 🙂 what are you waiting for?

Check out: The Rundown: 2016 Mercedes-AMG GT S

توقع معالي سهيل بن محمد فرج فارس المزروعي، وزير الطاقة، بحسب تغريدة له على صفحته في «تويتر»، أن تتراوح الزيادة في تعبئة الجازولين بين 80 إلى 100 درهم لـ 4 مرات
تعبئة بالنسبة للمركبات فئة 4 سلندر، و180 إلى 250 درهماً بالنسبة لفئة 8 سلندر. ووفقاً لحسابات أجراها «البيان الاقتصادي» بناءً على تقديرات المزروعي فإن الزيادة ستتراوح بين 20 و62 درهماً للتعبئة الواحدة بحسب فئة المركبة. وأوضح المزروعي أن أكثر من 50% من السيارات في الدولة هي من فئة 4 سلندر.

واستبعدت منافذ بيع في الدولة أن يكون لقرار رفع الدعم عن المحروقات تأثير في أسعار السلع الاستهلاكية. ونفت جمعية الشارقة التعاونية ما تردد حول ارتفاع أسعار السلع والمنتجات في جميع فروع الجمعية المنتشرة على مستوى الإمارة. وأكد حسن السوقي مدير إدارة المشتريات في الجمعية لـ«البيان» أن الجمعية لم ولن تفكر في رفع أية أسعار أو منتجات تقوم ببيعها من خلال جميع فروعها المنتشرة على مستوى الإمارة. وأكد السوقي أن قرار تحرير أسعار المحروقات من شأنه المساهمة بالإيجاب في تغيير أنماط الاستهلاك السلبية، مشيراً الى أن بعض المستهلكين أقدموا على شراء السلع خوفاً من ارتفاع الأسعار.

في سياق متصل أعلنت إدارة أنظمة التحصيل الآلي بقطاع خدمات الدعم الفني المؤسسي في هيئة الطرق والمواصلات عن تخفيض يصل إلى 50% حتى 24 سبتمبر المقبل على تكاليف إصدار بطاقات نول.

من جهة أخرى أثمرت عملية نوعية جديدة عن ضبط ومخالفة عدد من الشركات والوكلاء المخالفين في قطاع تجارة الديزل في الإمارات.

Share on Google+Pin on PinterestShare on RedditShare on VKShare on TumblrShare on LinkedIn
Bookmark the permalink.